Hashøj Rideklub

Jubilæum og ministævne d. 25. september

Klargøring vil foregå d. 24. september.

Billeder fra det afholdte arrangement

Info om stævnet

Klargøring vil foregå d. 24. september.

Ministævnet er et træningsstævne for klubbens rideskoleryttere (Dog med undtagelse af klasse 1, 3, 6, 15-17 som kun er åben for klubbens privatryttere). Alle medlemmer kan deltage uanset niveau. Deltagelse i ministævnet skal først og fremmest være hyggeligt og lærerigt. Stævnet afholdes i den store ridehal.

Klasse 1: Klubmesterklasse % LC1, LC2, LC3, LB1, LB2, LB3, LA1, LA2, LA3, LA4, LA5, LA6 A-bane. (HEST – Privatryttere)
Klasse 2: Procentklasse LC1, LC2, LC3, LB1, LB2, LB3, A-bane. (HEST – Rideskoleryttere) (OPRÅBER TILLADT)
Klasse 3: Procentklasse LD1, LD2, B-bane (HEST – Privatryttere)
Klasse 4: Procentklasse LD1, LD2, B-bane (Rideskoleryttere)(OPRÅBER TILLADT) (Indeholder ikke galop)
Klasse 5:
Procentklasse LC1, LC2, LC3, B-bane. (PONY – Rideskoleryttere) (OPRÅBER TILLADT)
Klasse 6:
Klubmesterklasse % LD1-2, LC1-3, LB1-3, B-bane. (PONY – Privatryttere) (Kun for privatryttere)
Klasse 7:
Paradressur klasse (Program NPT211) (Snak med Fys/Jens/Rita om deltagelse)
Klasse 8:
Holdridningsklasse (Rideskoleryttere) (Trækker tilladt)
Klasse 9:
Jubilæumsklasse højdespring til fods (GRATIS) (Alle deltagere modtager jubilæums roset – NB alle kan deltage også søskende/forældre/bedsteforældre)
Klasse 10:
Forhindringsbane – Bom på jorden i skridt/trav (Rideskoleryttere) (Trækker tilladt)
Klasse 11:
Spring 30 cm. Met. A (Rideskoleryttere) (Trækker tilladt)
Klasse 12: Spring 40 cm. Met. A (Rideskoleryttere)
Klasse 13: Spring 50 cm. Met B3 (Rideskoleryttere)
Klasse 14: Spring 60 cm. Met B3 (Rideskoleryttere)
Klasse 15: Spring valgfri højde 30-50 cm Met. B0 (Privatryttere, må startes 2 gange)
Klasse 16: Klubmesterklasse valgfri højde 50-100 cm Met. A (PONY- Privatryttere, må startes 2 gange)
Klasse 17: Klubmesterklasse valgfri højde 50-100 cm Met. A (HEST – Privatryttere, må startes 2 gange)

Indskud pr. klasse er 80 kr. (klasse 9 er gratis) Anmeldelsesfrist senest lørdag d. 10.09.2022 kl. 13

Tilmelding foregår via sms til 31 18 04 83. Skriv navn på rytter, Klasse og program, 3 hesteønsker. Du vil i forbindelse med tilmelding informeres, hvordan betalingen foregår. Efteranmeldelse kun hvis tidsplanen tillader det og prisen pr. klasse vil da være 100 kr.

Eksempel: Gurli Gris, klasse 4 LD2, klasse 9 (Mor, far, storebror og lillesøster) og klasse 12.  Pony: Rasmus, Tanja og Honey.

Almindelige bestemmelser

Stævnet er et træningsstævne kun for klubbens rideskoleryttere (Dog med undtagelse af klasse 1, 3, 6, 15, 16 og 17 som kun er åben for klubbens privatryttere), hvor rytteren kan høste erfaring og viden omkring, hvordan man starter til et ”rigtigt” stævne.

Har ekvipagen (samme rytter og pony) vundet en klasse 2 gange, skal man starte et højere program.

Ekvipagen må ikke have vundet højere klasser, end den du stiller op i. Har du vundet fx LC1 til et klubstævne 2 gange må du ikke starte LD1, LD2 og LC1 til ministævnet.

Der er løbende præmieoverrækkelser. Klubmester/rideskoleklubmester udregnes og overrækkes i løbet af dagen.

Rideskoleryttere må max starte 2 klasser til ministævnet. Én dressurklasse og én springklasse, hvis man ønsker at starte en springklasse, skal man også starte en dressurklasse. Du behøver dog ikke starte en springklasse, hvis du kun vil ride dressur. Alle rideskoleryttere er automatisk med i rideskoleklubmester dysterne i dressur og i spring. Snak gerne med din underviser omkring, hvilke klasser du kan starte.  Vi forbeholder os retten til at rykke dig til en lavere springklasse, hvis vi vurderer, at det er for meget for ponyen.

Privatryttere må starte 2 klasser af hver disciplin. For at deltage i klubmester dysterne skal man tilmeldes klubmesterklassen i dressur og i spring.

Der er ikke krav i forhold til påklædning til dette stævne. Ridehjelm er påbudt.

Rideskoleryttere skal huske at tage stævneunderlaget af sadlen igen og ”flette hesten ud” hvis du er den sidste der skal ride på ponyen/hesten. Info på programmet hvem sidste rytter er.

For at kunne starte ministævne på rideskolehest/pony, SKAL man lørdag d. 24.09.2022 kl. 14.00-17.00 ud og være med til at ordne hest samt pudse sadel og hovedtøj. Har du ikke mulighed for det – kan du IKKE deltage til stævnet søndag. Forældre SKAL også hjælpe til på selve stævnedage. Det er fx opgaver som: samle lort op til opvarmning i lille ridehal, samle lort op i stor ridehal, åbne lågen for børnene så de kan komme ind og ride o.l. Der kommer skema på Facebook, hvor man skriver sin hjælp på!

Bemærk, at du skal selv sørger for at finde opråber/trækker hvis du har behov for dette. Spørg gerne hvordan ved tilmelding.

Med Venlig Hilsen Stævneudvalget